I Rajd Poszukiwaczy Przygód w Krainie Lasów i Jezior w Lasach Państwowych Człopa i Drawieńskim Parku Narodowym – za nami.
I już czekamy na kolejne takie spotkanie.
Wydarzenie miało miejsce 11 i 12 czerwca. To impreza zorganizowana z myślą o całych rodzinach, które lubią aktywnie wypoczywać wśród lasów i łąk Puszczy Drawskiej. Organizatorzy: Unia Człopa, Nadleśnictwo Człopa oraz Drawieński Park Narodowy, pomyśleli o wszystkim. Zadbali o ciekawe atrakcje - familijne gry i zabawy z nagrodami. Dopisała pogoda i humory. Wszystko doskonale się udało.
Poszukiwacze Przygód już od 9.00 wyruszyli na trasy: pieszą lub rowerową. Po południu trzeba było wrócić do bazy, wpisać się do Księgi i zjeść posiłek regeneracyjny.
Dzień wypełniony był wieloma atrakcjami z losowaniem nagród włącznie, przejażdżką bryczką konną w otulinie Drawieńskiego Parku Narodowego, edukacyjnymi grami leśnymi, poszukiwaniem skarbów z wykrywaczem metali, mini turniejem piłki nożnej, mini zawodami kajakowymi (ergometr).
Działo się, a w tych działaniach duży udział mieli również pracownicy Drawieńskiego Parku Narodowego: Elżbieta Gizicka, adiunkt Parku, Janusz Lewandowski, kierownik działu administracji, Marcin Witczak, konserwator O.O. Pustelnia, Jarosław Gizicki, konserwator O.O.Ostrowiec.
W jaki sposób bawiliśmy i edukowaliśmy?
PUNKT DRAWIEŃSKIEGO PARKU NARODOWEGO NA TRASIE „RAJDU POSZUKIWACZY PRZYGÓD W KRAINIE LASÓW I JEZIOR”
Konkurencje dla dorosłych:
1. „Leśne Koło Fortuny” - kręcąc kołem drewnianej tarczy uczestnik losuje kategorię pytania z następujących dziedzin: zwierzęta, rośliny, ochrona przyrody, gospodarka leśna, zadanie praktyczne lub niewiadoma.
2 pytania po 2 punkty za każdą prawidłową odpowiedź = max. 4 pkt.
2. „Ile trwa rozkład odpadów?” - losowanie drewnianej tabliczki z określonym rodzajem odpadów, zadaniem uczestnika zabawy jest określenie czasu potrzebnego do całkowitego rozkładu danego odpadu.
1 pytanie za 2 punkty za prawidłową odpowiedź = max. 2 punkty
3. „Czyj to trop?” – uczestnik zabawy losuje wykonaną w skali 1:1 formę tropu, odciska ją w piasku, a następnie odgaduje jakiego zwierzęcia jest to trop.
2 tropy po 2 punkty za każdą prawidłową odpowiedź = max. 4 pkt.
Konkurencje dla dzieci:
1. „Leśne Koło Fortuny” - kręcąc kołem drewnianej tarczy uczestnik losuje kategorię pytania z następujących dziedzin: zwierzęta, rośliny, ochrona przyrody, gospodarka leśna, zadanie praktyczne lub niewiadoma.
2 pytania po 2 punkty za każdą prawidłową odpowiedź = max. 4 pkt.
2. „Jaki to ssak, ptak lub grzyb?” - losowanie drewnianej tabliczki przedstawiającej zwierzę (ssaka), ptaka lub grzyb, zadaniem uczestnika zabawy jest odgadnięcie co przedstawia obrazek.
1 pytanie za 2punkty za prawidłową odpowiedź = max. 2 punkty
3. „Czyj to trop?” – uczestnik zabawy losuje wykonaną w skali 1:1 formę tropu, odciska ją w piasku, a następnie odgaduje jakiego zwierzęcia jest to trop.
2 tropy po 2 punkty za każdą prawidłową odpowiedź = max. 4 pkt.
RAZEM do zdobycia max. 10 punktów
STOISKO DPN W ZAŁOMIU:
1. Materiały promocyjne i informacyjne DPN
2. Udzielanie informacji na temat DPN (zasady i formy udostępnienia DPN, aktualne cenniki i regulaminy, itp…)
3. Gry i zabawy z nagrodami:
- „Skok w dal ze zwierzętami”
- „Zwierzęta DPN” – kolorowanki dla dzieci
- Rozwiązywanie krzyżówek o tematyce przyrodniczej.
- Rozpoznawanie ptaków, zwierząt i grzybów (tabliczki edukacyjne)
- Określanie czasu rozkładu odpadów (tabliczki edukacyjne)
- Układanie puzzli o tematyce przyrodniczej
- „Leśne Koło Fortuny” (pytania o tematyce przyrodniczej)
A czym musieli się wykazać uczestnicy rajdu na tzw. punktach kontrolnych?
Punkt kontrolny nr 1- Gromadzenie zapasów na zimę
Konkurs sprawnościowy polegający na rzucaniu do celu.
Zabawy dla dzieci i dorosłych:
Opis konkurencji:
Konkurencja polega na rzucaniu kasztanami do wydrążonej w pniu dziupli.
Za każdy trafiony rzut zawodnik otrzymuje 2 pkt. Maksymalnie można zdobyć 10 pkt.
Punkt kontrolny nr 2- A może na ryby?
Konkurs sprawnościowy polegający na wyłapywaniu płynących szyszek.
Opis konkurencji:
Uczestnik konkursu stojąc na mostku nad rzeką wyłapuje szyszki z nurtu płynącej rzeki za pomocą specjalnej wędki. Szyszkę do wody wrzuca w określone miejsce sędzia w momencie zgłoszenia gotowości uczestnika konkursu do „połowu”. Uczestnik do wyłowienia ma 10 szyszek.
Poznawanie lasu przez dotyk
Konkurs polegający na rozpoznawaniu
przedmiotów przez dotyk.
Opis konkurencji:
Uczestnicy w zależności od kategorii losują 5 przedmiotów, które będą rozpoznawać.
Rozpoznawanie będzie polegało na przejście za zasłonę, włożeniu rąk w otwory wycięte w zasłonie
i dotykaniu rękami wylosowanego przedmiotu znajdującego się z drugiej strony.
To był niezapomniany - rodzinny weekend w lasach Nadleśnictwa Człopa i Drawieńskiego Parku Narodowego. Zapraszamy do nas po przygodę przez cały rok.
I Rajd Poszukiwaczy Przygód w Krainie Lasów i Jezior w Lasach Państwowych Człopa i Drawieńskim Parku Narodowym 2016
Szukaj
Galeria
Newsletter
Będziemy informować Cię o nowościach w serwisie oraz ważnych wydarzeniach w Parku.
Kontakt
ul. Leśników 2, 73-220 Drawno,
tel.: (095) 768 20 51,
(095) 768 20 52
fax: (095) 768 25 10
email: [email protected]